نشریه الکترونیکی شناسه

ISSN: 2538-5534​

مدرسه اینترنتی خواندن

Mahboobi issu09

مدرسه اینترنتی خواندن خدمات مشاورۀ خوانندگان در کتابخانه‌های عمومی (جلسه 1)/ مقدمه، تاریخچه و چیستی مشاورۀ خوانندگان/ تاریخ: 1394/09/16 مقدمه: دو رخدادی که برای شما هم اتفاق افتاده است! کتابخانه- روز- داخلی یک ردیف قفسۀ کتاب که هر طبقه‌ تا نیمه‌پر است دیده می‌شود. چند نفر در میان قفسه‌ها و با سری که اندکی کج […]

چه کسی از مشتری پروپا قرص بدش می‌آید؟: کتابخانه‌مان را به یک برند تبدیل کنیم!

1

چه کسی از مشتری پروپا قرص بدش می‌آید؟: کتابخانه‌مان را به یک برند تبدیل کنیم! برند چیست و چه اهمیتی دارد؟ وقتی برای خرید یک خوراکی وارد فروشگاه می‌شوید و خود را مجبور به “انتخاب” چند گزینه محدود از قفسه‌ای می‌بیند که پر از محصولات شرکت‌های مختلف است چه می‌کنید؟ انتخاب وقتی برایتان دشوار می‌شود […]

علم اطلاعات و سامانه های اطلاعاتی عصب پایه، رویکردی نو متناسب با پیشرفت بشر در پردازش اطلاعات

06

علم اطلاعات و سامانه های اطلاعاتی عصب پایه، رویکردی نو متناسب با پیشرفت بشر در پردازش اطلاعات  علم اطلاعات، موضوعات و زمینه‌های پژوهشی فراوانی را دربردارد. یکی از این زمینه‌های تعامل انسان و اطلاعات است. تا کنون بیشتر پژوهش‌های رشته علم اطلاعات در حالت کلی و زیرمجموعه‌های موضوعی آن به بررسی اطلاعات به عنوان یک […]

معیارهای برندسازی شخصی معتبر و مؤثر برای کتابداران دانشگاهی در کتابخانه‌های دانشگاه سینز مالزی

07

معیارهای برندسازی شخصی معتبر و مؤثر برای کتابداران دانشگاهی در کتابخانه‌های دانشگاه سینز مالزی نویسندگان: رسنانی احمد [۱] لیلی هاشم [۲]، نورآسیه هارون* [۳] ترجمه: حمیده جعفری پاورسی** چکیده این مطالعهٔ آزمایشی، وضعیت کنونی و روابط درونی میان معیارهای برندسازی شخصی معتبر و مؤثر و استراتژی‌های برندسازی شخصی معتبر را با تکیه بر سال‌ها تجربه […]

آیا کتابخانه‌ها روح خود را با شیطان معامله می‌کنند!

03

آیا کتابخانه‌ها روح خود را با شیطان معامله می‌کنند! مدتی است به استفاده از دو واژه مشتری و کاربر می‌اندیشم و فرصت کافی نداشتم درباره این موضوع مطلب کوتاهی بنویسم. لابد می‌پرسید چه موضوعی؟ بالاخره ما به‌عنوان حرفه‌مندان و کتابداران، کسانی که از خدمات کتابخانه‌ها و مراکز اطلاعاتی ما استفاده می کنند را چه بنامیم؟  […]

کارگاه‌های کارآفرینی در یک نگاه: “کارآفرینی: از ایده تا اجرا”

khosravi issu01

کارگاه‌های کارآفرینی در یک نگاه: “کارآفرینی: از ایده تا اجرا” از موارد قابل توجهی که در گروه بحث در ارتباط با شرایط شغلی کتابداران بحث می‌شود، کم بودن درآمد کتابداران و روزمرگی کتابداران در محل کار است که یکی از مهمترین دلایل این موضوع شرایط اقتصادی در کشور ماست. بدون شک با سخت‌تر شدن شرایط اقتصادی درر […]

گوشه و کنار از اداره کل کتابخانه های عمومی استان خراسان رضوی(3)

moeenodin issu02

گوشه و کنار از اداره کل کتابخانه های عمومی استان خراسان رضوی(3) برخی از اخبار فعالیت‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی در سال 1392-1393 به شرح زیر است: نشست مشترک مدیران کل حفظ آثار و نشر و کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی برگزار شد. به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان […]

آشنایی با گروه علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه بین المللی امام رضا(ع)

sanji issu02

آشنایی با گروه علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) گروه علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه امام رضا(ع) در سال 1387 تاسیس شد. این گروه جزء اولین گروه‌های علم اطلاعات و دانش‌شناسی وابسته به موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی است که مجوز برگزاری دوره های مختلف را از وزارت علوم گرفته […]

فعالیت كميته امور تخصصي انجمن شاخه خراسان

mohajerzade issu01

فعالیت كميته امور تخصصي انجمن شاخه خراسان فعاليت ها و وظايف كميته امور تخصصي انجمن كتابداري ايران- شاخه خراسان به طور كلي شامل ايجاد، نگهداري بروز رساني وب سايت انجمن كتابداري خراسان (http://ilisa-khorasan.ir)، همکاری با ساير کمیته هاي انجمن (انتشار نشريه الکترونیکی انجمن، اطلاع رساني در مورد دوره ها و كارگاههاي آموزشي، برگزاري همايش ها […]

داستان پاييزه و زمستانه کمیته آموزش

sharif issu01

داستان پاييزه و زمستانه کمیته آموزش در برنامه راهبردی انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران پنج حوزه هدف مشخص شده است. این حوزه های هدف عبارتند از:1. رهبری، حمایت و تاثیر گذاری 2. آموزش 3. پژوهش 4. آگاهی رسانی و 5. ارتباط و تعامل. آموزش از آن جهت اهمیت یافته است که “اعضای انجمن، هویت […]