نشریه الکترونیکی شناسه

ISSN: 2538-5534​

شماره دوم

شماره دوم (مدیریت دانش) فهرست مطالب شماره دوم شناسه (ویژه نامه مدیریت دانش) گزیده و گذرا از مدیریت دانش سخن سردبیر مدیریت دانش و جایگاه ما دریچه گزیده و گذرا از مدیریت دانش تراوش یازده خطای مهلک در مدیریت دانش یک بشقاب غذای سالم برای سازمان دانشِ مشتری: چرا و چگونه؟ گپ و گفت حرفه […]

شماره اول

شماره اول (تغییر عنوان رشته) فهرست مطالب شماره اول شناسه (تغییر عنوان رشته) دریچه شوق بودن تراوش تغییر نام رشته: نظری بر پژوهش ها و دیدگاه اعضای هیأت علمی پژوهشی درباره میزان و چگونگی شناخت دانشجویان نسبت به رشته گپ و گفت مصاحبه با دانشجویان تحصیلات تکمیلی درباره تغییر نام رشته گپ و گفتي با […]

دانشِ مشتری: چرا و چگونه؟

beglu111 issu02

دانشِ مشتری: چرا و چگونه؟ بخش اول: سازمان بدون مشتری تا بحال به این مسئله فکر کرده‌اید که یک سازمان بدون مشتری چگونه خواهد بود؟ تصور اینکه هیچکس وجود نداشته باشد که بخواهد از محصول یا خدمت یک سازمان استفاده کند، دشوار نیست بلکه ناممکن است. بگذارید کمی ساده‌تر و عینی‌تر سخن بگوییم. تصور کنید […]

یک بشقاب غذای سالم برای سازمان

Akhshik issu02

یک بشقاب غذای سالم برای سازمان یکی از راه‌های تأمین نیازهای بدن، تغذیه است و برای تأمین این نیاز، سعی می کنیم از غذاهای مانده و فاسد پرهیز کنیم. پیامدهای تغذیه این نوع غذاها برای هر عقل سلیمی مشخص است. همانطور که تغذیه از غذای مانده و فاسد می‌تواند تهدیدی اساسی برای سلامتی بدن باشد، […]

یازده خطای مهلک در مدیریت دانش

Naseri issu02

یازده خطای مهلک در مدیریت دانش هدف این مقاله توجه به مجموعه ­ای از خطاهای فراگیر در مدیریت دانش است. این بازتاب­ها براساس مشاهدات نویسندگان یا شرکت در بیش از صد پروژه مدیریت دانش توسط نویسنده مطرح شده است. این مقاله بر خطاهای بنیانی متمرکزاست که اگر اصلاح نشده رها شوند، از گسترش دانش اصیل […]

تغییر نام رشته: نظری بر پژوهش ها و دیدگاه اعضای هیأت علمی

Beglui issu01

تغییر نام رشته: نظری بر پژوهش ها و دیدگاه اعضای هیأت علمی چكيده  تغییر بخشی از زندگی انسان است. این تغییر در همه جوانب زندگی رخ می‌دهد که یکی از آنها، تغییر و دگرگونی در حوزه‌های علمی است. تغییر نام یا عنوان رشته که به تازگی از “کتابداری و اطلاع‌رسانی” به “علم اطلاعات و دانش‌شناسی” صورت […]

پژوهشی درباره میزان و چگونگی شناخت دانشجویان نسبت به رشته

naseh issu01

پژوهشی درباره میزان و چگونگی شناخت دانشجویان نسبت به رشته  چکیده  جوامع امروزی بیش از پیش به اطلاعاتی نیازمند است که در فرایند تولید دانش قرار گیرد و به وسیله آن ارزش افزوده تولید نماید. حرفه کتابداری یکی از مهمترین ایجاد کنندگان زمینه های گوناگون در جهت بهره‌گیری هرچه بیشتر از اطلاعات است. این حرفه نه تنها در […]

آیا ساختار رایج کنونی در نوشتارهای منتشرشده در مجلات کتابداری و اطلاع‌رسانی، کارآمد است؟

ghasemi issu03

آیا ساختار رایج کنونی در نوشتارهای منتشرشده در مجلات کتابداری و اطلاع‌رسانی، کارآمد است؟ درباره مسائل و موضوعاتی که مجلات و نشریات حوزۀ کتابداری و اطلاع‌رسانی و به عبارت دیگر حوزۀ علم اطلاعات و دانش شناسی با آن‌ها سروکار دارند به موضوعات مختلفی می‌توان پرداخت. اين موضوعات،از شکل‌گیری مقاله آغاز می‌شود و تا زمانی که […]

نگاهی به بخش‌های “روش” و “یافته‌ها” در مقاله‌‌های مجلات علم اطلاعات و دانش‌شناسی

نگاهی به بخش‌های “روش” و “یافته‌ها” در مقاله‌‌های مجلات علم اطلاعات و دانش‌شناسی درآمدی بر ساختار کلی مقالۀ علمی گزارش پژوهشی توصیف نوشتاری مطالعۀ پژوهشی است که معمولاً در قالب مقالۀ علمی منتشر می­ شود. یک مقالۀ علمی خوب حاوی اطلاعاتی تفصیلی دربارۀ طرز انجام پژوهش، نتایج به دست آمده از آن و تبیین ارتباط […]

در آداب و اصول اولین نگارش‌های دانشجویی و چند توصیه‌ نه چندان شاخ‌دار!

sharif issu03

در آداب و اصول اولین نگارش‌های دانشجویی و چند توصیه‌ نه چندان شاخ‌دار! صدای ضربه آهسته‌ای به گوش می‌رسد، ضربه‌ای آرام بر در اتاق … استاد- بفرمایید. — دانشجویی آهسته در را باز می‌کند و به داخل سرک می‌کشد. دانشجو- سلام استاد! — سلام خانم …! دانشجو- می‌توانم وقتتان را بگیرم؟