مدیریت دانش و جایگاه ما

مدیریت دانش و جایگاه ما درباره چیستی مدیریت دانش سخن بسیار گفته شده است. فرایند، رویکرد یا مفهوم که پیدایش آن به ابتدای دهه 1990 باز میگردد و بهنظر میرسد پس از گذشت بیش از دو دهه هنوز به دوران بلوغ خود نرسیده است. درباره تعریف آن نیز به گفته دالکر (Dalkir, 2005, 4) بیش […]
رویشی تازه

رویشی تازه سخن را با نام پروردگار جهانیان آغاز میکنیم که همه چیز هست برای همگان. او که بی هیچ منتی، فرصت زندگی را به انسانها داده و به همگان فرصت تغییر سرنوشت خود را هدیه کرده، دانش و حکمت را گمشدهای نامیده و نشر آن را بر جویای حقیقی آن یک وظیفه در نظر […]
خلاقیت و ارزشآفرینی، عامل رونق و پویایی در علم اطلاعات و دانششناسی

پویایی و رونق رشتههای علمی، صنعتها، و حرفههای گوناگون بستگی به تأثیر آنها در بهبود کیفیت زندگی مردم دارد. مردم به کالاها و خدماتی رو میآورند و برای آن هزینه میکنند که برای بهتر شدن کیفیت زندگیشان، به آن احساس نیاز کنند. مفهوم ارزش و ارزشآفرینی که محور اصلی صنعت، بازار، و اقتصاد است، در […]