متن های ارسالی به مسابقه ترویج خواندن

متن های ارسالی به مسابقه خواندن مسابقه ترویج خوان با محوریت “ترویج خواندن” در سه بخش متن، عکس و فیلم در بهمن ماه سال 94 برگزار شد.در بخش”متن” از مسابقه خواندن، تعداد 21 شرکتکننده به فراخوان پاسخ دادند و متون خود را برای ما ارسال کردند. این آثار توسط 3 تن از متخصصین علم اطلاعات […]
گفتگو با برگزیدگان مسابقه فیلم یکدقیقهای مدرسه تابستانی خواندن

گفتگو با برگزیدگان مسابقه فیلم یکدقیقهای مدرسه تابستانی خواندن فراخوان و متن مسابقه فراخوان مسابقه فیلم های یک دقیقه ای «یک کتاب سرنوشت ساز» در تاریخ 10 شهریور 1394 در دو گروه تلگرام مربوط به مدرسه تابستاني خواندن اعلام شد و مهلت ارسال نیز دوشنبه 23 شهریور ماه اعلام شد. حتما در میان دوستان، آشنایان، […]
نگاهی به محتواي مدرسه تابستانی خواندن – بخش دوم

نگاهی به محتواي مدرسه تابستانی خواندن – بخش دوم «ترویج خواندن در جوامع کوچک» از نهضت قریشی نژاد گاهي اوقات كودكاني مشاهده ميشوند كه بسیار خوب و دلنشیناند، اما یکباره آسیبهای اجتماعی اینها را درگیر کرده است. به اين علت که وقتی یک بچهای به کتابخوانی عادت ندارد، زماني كه به جوانی میرسد ذهنش تهی […]
نگاهی به محتواي مدرسه تابستانی خواندن – بخش سوم

نگاهی به محتواي مدرسه تابستانی خواندن – بخش سوم کتابخانههای عمومی و کارکرد آنها در سیاست گذاریهای محلی خواندن یا سیاست گذاری محلی برای ترویج خواندن از دکتر محمدرضا اسمعیلی گیوی اهمیت پژوهش و مطالعه: امروز اقتصاد بین المللی و در پی آن اقتصاد ملی ما با فاصله گرفتن از اقتصاد سنتی و صنعتی و […]
مدرسۀ تابستانی خواندن از زبان مدرسان

مدرسۀ تابستانی خواندن از زبان مدرسان مقدمه در این دوره از مدرسه تابستانی خواندن، آن دسته از کتابداران نخبه پژوهشگر و علاقهمند به ترویج مطالعه که تمایل به حضور در این طرح را داشته باشند، پس از پذیرش، در دورههای متمرکز ترویج خواندن با حضور استادان برتر کشور برای ایفای نقش کلیدی مروجان خواندن در […]
پشت دیوارهای کتابخانه (بخش اول)

پشت دیوارهای کتابخانه (بخش اول) از سطل بزرگ وسط بخش فهرستنویسی آب بیرون میریزد و به دنبال ظرف دیگری هستیم که جایگزین آن کنیم. این طرف و آن طرف هم ظرفهای ریز و درشت دیگری گذاشتهشده که جلوی ریزی آبهای چکه چکه و کمتر را بگیرد. مثل جوب کنار خیابان دارد از سقف آب میریزد. […]
کتابخانه بهعنوان مکان سوم:بازنگری در فضا، نقش و خدمات کتابخانهای

کتابخانه بهعنوان مکان سوم:بازنگری در فضا، نقش و خدمات کتابخانهای یکی از راهکارهایی که برای بازنگری در فضا، نقش و خدمات کتابخانهای در متون مطرح شده است، کتابخانه بهعنوان یک فضا یا مکان (سوم) است. مکانِ سوم، پس از خانه، محل کار یا محل تدریس، به مکانی اختصاص دارد که انسانها برای اجتماعی شدن به […]
نشست تخصصی مطالعه در فضای مجازی

نشست تخصصی مطالعه در فضای مجازی «نشست تخصصی مطالعه در فضای مجازی[1]» در روز دوشنبه 15 آذرماه 1395 به همت انجمن دانشجوئی علم اطلاعات و دانششناسی و در محل کافه کتاب دانشگاه خوارزمی برگزار شد. در زیر گزارش از مطالب مطرح شده در این نشست ارائه میشود: حاضران در نشست: دکتر داریوش علیمحمدی دکتر سمیهالسادات […]
آمارهای کتابخانهای

آمارهای کتابخانهای پیش درآمد این مقاله بر مبنای بيانيه آمارهاي كتابخانهاي ایفلا تهیه شده است[1] و رهنمودهای ارزشمندی برای بازنمون هرچه بهتر شرح فعالیتها و خدمات کتابخانه ها ارائه می دهد. مقدمه فدراسيون بينالمللي انجمنها و مؤسسات كتابداري (ايفلا[2])، ارگاني مستقل، بينالمللي، غيردولتي، و غيرانتفاعي است. هدفهای اصلی ایفلا ارتقاي تفاهم بينالمللي، همكاري، بحث، پژوهش […]
در گفتگو با دکتر ریاحی نیا: برنامه استراتژیک، چالش ها و چشم اندازه

در گفتگو با دکتر ریاحی نیا: برنامه استراتژیک، چالش ها و چشم اندازه دکتر ریاحینیا، استاد گروه علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه خوارزمی است. کارشناسی دبیری آموزش زبان انگلیسی از دانشگاه شهید چمران اهواز، کارشناسی ارشد علوم کتابداری و اطلاعرسانی از دانشگاه تربیت مدرس و دکتری علوم کتابداری و اطلاعرسانی را از دانشگاه دهلی […]