گزارش فعالیت‌های انجمن (شاخه خراسان)

گزارش فعالیت‌های انجمن (شاخه خراسان)

چنانچه تقویم فعالیت‌های انجمن شاخه خراسان را از اسفند سال گذشته تا بهار جاری ورق بزنیم، ناخواسته پنج تاریخ در این تقویم خودنمایی می­کند. بیست و سوم اسفند نود و یک، زمان برگزاری نشست اعضای هیات مدیره انجمن با مدیران گروه های علم اطلاعات و دانش شناسی چهار دانشگاه فردوسی مشهد (خانم دکتر صنعت جو)، بیرجند (آقای دکتر نوکاریزی)، پیام نور (خانم دکتر ضیایی) و امام رضا(ع) (خانم دکتر جعفرزاده)، این نشست با هدف حفظ و ایجاد تعامل و فراهم ساختن فرصت های آموزش رسمی و غیر رسمی به منظور ارتقاء سطح دانش و مهارت دانشجویان و دانش آموختگان به گونه ای که با نیازها و تغییرات جامعه هم سویی داشته باشد، برگزار شد. از مهم­ترین دستاوردهای این نشست مشخص کردن چهار مقصد عمده به همراه شاخص های اجرایی آن جهت روشن کردن راه برای گروه­های آموزشی بود.

دوم اردیبهشت ماه نود و دو، دیدار و نشست مشترک اعضای هیات مدیره انجمن شاخه خراسان با مدیرکل نهاد کتابخانه­ های عمومی استان خراسان رضوی (آقای شمقدری)، این نشست با هدف مشارکت، تعامل و همکاری هر دو نهاد جهت پویایی هر چه بیشترحرفه، شناساندن فعالیتها و عملکردهای کتابخانه­های عمومی به افراد خارج از آن، رفع ضعف­های احتمالی، تقویت مهارتهای کارکنان، تسهیم و مشارکت آنها در فعالیتهای علمی در راستای اهداف آن سازمان تشکیل شد. از مهمترین دستاوردهای این نشست جلب نظر مدیر کل نهاد کتابخانه های عمومی در خصوص همکاری با انجمن شاخه خراسان و قبول پیشنهادات انجمن در این راستا بود.

بیستم اردیبهشت نود و دو، زمان برگزاری مراسم ترحیم استاد فرزانه، دکتر حری عزیز در مسجد قبای مشهد، با حضور گسترده جامعه دانشگاهیان، فرهیختگان، کتابداران شاغل، دانشجویان و اعضای هیات مدیره انجمن شاخه خراسان، که گویای همیـّت کتابداران خراسانی در این عرصه بود.

بیست و یکم اردیبهشت نود و دو، زمان برگزاری نشست پژوهشی آشنایی با روش مرور ساختار یافته (مرور سیستماتیک و نقلی) و معرفی یک نمونه از پژوهش­های مرور ساختار یافته در سیستم­های بازیابی اطلاعات مبتنی بر تصاویر پزشکی با ارائه آقای رضا اکبرنژاد دانشجوی دکتری علم اطلاعات ودانش شناسی دانشگاه فردوسی مشهد که مورد توجه دانشجویان و دانش آموختگان این رشته قرار گرفت.

نهم خرداد نود و دو، زمان برگزاری نشست مشترک اعضای هیات مدیره انجمن شاخه خراسان با اساتید علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه امام رضا (ع)، این نشست با هدف حفظ و گسترش همکاری­های دوسویه در برگزاری کارگاه­های آموزشی و همایشهای ملی صورت گرفت. از مهمترین دستاوردهای این نشست برنامه ­ریزی برای برپایی همایش ملی در سال جدید و تعیین سطوح نیازهای آموزشی برای برگزاری دوره جدید کارگاه ها بویژه کارگاه های آموزشی آنلاین بود.

زهرا ناصری

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *