- شماره 11 (پاسخ به تحولات کنونی و آینده)
- تراوش
- بازدید: 835
چه کسی از مشتری پروپا قرص بدش میآید؟: کتابخانهمان را به یک برند تبدیل کنیم!
چه کسی از مشتری پروپا قرص بدش میآید؟: کتابخانهمان را به یک برند تبدیل کنیم!
برند چیست و چه اهمیتی دارد؟
وقتی برای خرید یک خوراکی وارد فروشگاه میشوید و خود را مجبور به "انتخاب" چند گزینه محدود از قفسهای میبیند که پر از محصولات شرکتهای مختلف است چه میکنید؟ انتخاب وقتی برایتان دشوار میشود که همه پیشنهادهای ممکن از کیفیت، ویژگی، محتوا و احتمالاً قیمتی یکسان برخوردار باشند و شما زمان چندانی در اختیار نداشته باشید! به کدام محصول اعتماد میکنید؟ کدام گزینه بهتر است؟ و به کدام موارد وفادار میمانید و به اصطلاح مشتری پر و پا قرص آن میشوید؟
چنین موقعیتهایی، تنها منحصر به فضای تجاری نیست بلکه مشتریان سازمانهای خدماتی نیز در وضعیت مشابهی قرار دارند: بانکها، بیمارستانها، دفاتر حقوقی، شرکتهای بیمه و البته مراکز اطلاعرسانی و کتابخانهها.
امروزه سازمانهای تجاری و غیر تجاری در محیطی رقابتی قرار گرفتهاند. در این محیط، مشتریان و کاربران همواره میتوانند انتخاب خود را تغییر دهند و محصول یا خدمت موردنظرشان را از سازمانی دیگر انتخاب کنند. در این وضعیت، جستجوی برگ برنده و افزایش احتمال انتخاب از سوی مشتری، به یکی از دغدغههای اصلیترین تیم مدیریتی تبدیل کرده و توجه به اهمیت برند و برندسازی را پیش کشیده است.